St. Patricks Day! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu St. Patricks Day! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

St. Patricks Day!

Door: Luuk Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Luuk

20 Maart 2015 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal,

Het is inmiddels alweer het einde van een veelbewogen week. Deze week stond namelijk helemaal in teken van Paddy's day, oftewel St. Patricks Day!

Uiteraard hebben wij deze dag niet voorbij laten gaan. Voordat de daadwerkelijk dag gevierd kon worden, moesten er natuurlijk (groene) spullen gehaald worden. Ik had mij uitgedost met een Ierse vlag en facepaint, bescheiden maar toch goed genoeg.

Op de dag / nacht voor Paddy's day zijn er altijd grote feesten in de stad. Dit kun je vergelijken met koningsdag / nacht. De nacht hebben wij uitgebreid gevierd in Diceys, een mooi club in het centrum, van deze avond zijn ook foto's / video's toegevoegd.

Maar de dag erop was het tijd voor het 'echte' werk! St. Patricks Day!

De dag begon met een parade in de stad, vergelijkbaar een kleine carnavalsoptocht in Nederland. Diverse wagens en loopgroepen deden hun best om ondanks het enigszins koude weer te genieten van de massale aandacht. Ook waren er diverse muziekkorpsen aanwezig, met onder andere doedelzak, ook hiervan zitten foto's en video's toegevoegd.

Na de parade gaat iedereen naar een pub toe, er wordt gezongen, gedanst en gedronken. Na diverse pubs te hebben bezocht, besloten we om naar de Merchants Arch te gaan, een mooie grote pub aan de Liffey.

Deze bar is vrij groot en bestaat uit twee verdiepingen waar op beide verdiepingen fantastische live muziek werd gespeeld. Allereerst was er een duo met gitaar en viool, later kwam er een ander duo die banjo en gitaar speelde. De video's zal ik ook zeker toevoegen, een absolute aanrader!

Het feest ging door tot in de kleine en vroege uurtjes, waarna wij vervolgens onze weg terugvonden naar Drumcondra om te dromen over een geweldige paar dagen. Het was een feest wat ik de rest van mijn leven over zal blijven vertellen, een absolute aanrader voor wie dan ook.

Ik ga zeker nog een keer terug!

  • 20 Maart 2015 - 15:15

    Kees-Jan:

    Hoe wordt de dag op scholen gevierd? Zijn er speciale activiteiten of feesten?
    Fijn dat je nu weekend hebt om bij te komen, anders zou je het niet vol houden, al die feesten... :-)
    Kees-Jan

  • 20 Maart 2015 - 17:02

    Rob En Helmien:

    Leuke dag die Paddy! Nu snap ik de naam van die Doetinchemse kroeg

  • 20 Maart 2015 - 22:51

    Luuk Nieuwenhuis:

    Hallo Kees-Jan en Rob / Helmien,

    De dag zelf is een nationale feestdag sinds 1903. Iedereen is dus vrij en er wordt veel feest gevierd. Elke county heeft zo zijn eigen activiteiten, veelal parades en muziek. In Dublin zelf is 90% toerist. De Dubliners zelf verlaten liever de stad in verband met de drukte.

    Inderdaad, St. Patricks day is een iets te lange naam om telkens uit te spreken, vandaar Paddy!

    Groeten Luuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Mijn naam is Luuk Nieuwenhuis, 20 jaren oud en student aan de HAN in Nijmegen. Daar volg ik de lerarenopleiding Geschiedenis, tweedegraads. In mijn derde jaar volg ik de minor Onderwijs in Internationaal Perspectief en ga met deze minor naar Dublin, Ierland.

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 7385

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Fáilte in Ireland

Landen bezocht: