Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Belfast

Door: Luuk Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Hallo allemaal,

Hierbij mijn ervaringen over de trip naar Belfast.
Zoals al eerder aangegeven ben ik vorige week naar Belfast gegaan en heb ik daar het een en ander meegemaakt. Wij zijn naar Belfast gegaan vanwege een vak dat ik heb; History of Northern Ireland.

Allereerst vertrokken wij vanuit Dublin met een klein groepje, een man of 10, richting Belfast, wat toch al gauw een twee uur rijden is. Vanuit mijn klas waren er zes mensen die graag naar Belfast wilde, waaronder ik en een andere Erasmus student.

Eenmaal aangekomen in Belfast, een korte sanitaire stop te hebben gehouden en een koffie te hebben gedronken, ontmoette wij onze gids.
Onze gids is namelijk een verhaal apart, aangezien dit Dr. Gordon Gillespie is.

Gordon Gillespie is geboren en getogen in Belfast en geeft momenteel les aan Queens University. Voor het vak dat ik heb, history of Northern Ireland, lezen wij namelijk literatuur die geschreven is door deze beste man. Een rondleiding door de stad werd dus verzorgd door de absolute kenner van de stad en Noord - Ierland.
Vervolgens stapte wij in de bus, aangezien lopen niet te doen is. Al rondrijdend vertelde Gordon alle in's and out's van de stad en land. Ook kon hij uiteraard op al onze vragen antwoord geven. Zo vroeg een van de studenten hoe het nu zit met de veiligheid van de stad. Zijn antwoord was daarop dat het altijd wel zal blijven rommelen, maar zoals het gedaan heeft, ziet hij en anderen niet meer gebeuren. Voor de gehele groep, kijk even bij de foto's voor een groepsfoto!

En daar had hij ook meerdere argumenten voor. Argumenten die wij ook begrepen toen wij rondreden in de stad. Tuurlijk konden wij diverse 'murals' zie (Beschilderde muur met vaak inhoudelijke boodschap), maar veel murals waren inmiddels verdwenen, aangepast of veruit verwaarloosd. Het was zelfs zo erg dat de verf er van af bladerde. Kijk hiervoor naar de foto's!

Na een goede twee uur rond te hebben gereden en vrijwel overal gestopt te hebben, was het tijd om wat te eten. Toen dit gebeurd was, kon de terugrit beginnen en was de dag ten einde. Eerst hadden wij natuurlijk Gordon heel erg bedankt en ook onze lerares bedankt voor het feit dat wij (gratis!) een trip naar Belfast en rondleiding hadden gekregen.

Dit is denk ik een van mijn laatste blogupdates, met nog vier dagen te gaan zal daarmee ook het einde van mijn blog in zicht zijn.
Graag wil ik iedereen bedanken die de moeite heeft genomen mijn blog te lezen, mijn foto's te bekijken en te reageren.
Graag hoop ik jullie allemaal weer te spreken als ik terug ben in Nederland!

Groeten!

PS. Denk aan de foto's!

  • 28 April 2015 - 14:22

    Kees-Jan:

    Bedankt voor je blogs. Een leuke manier van afscheid nemen door naar Belfast te gaan: een mooie en aparte stad. Hopelijk blijft het echt rustig...
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Mijn naam is Luuk Nieuwenhuis, 20 jaren oud en student aan de HAN in Nijmegen. Daar volg ik de lerarenopleiding Geschiedenis, tweedegraads. In mijn derde jaar volg ik de minor Onderwijs in Internationaal Perspectief en ga met deze minor naar Dublin, Ierland.

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 7388

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Fáilte in Ireland

Landen bezocht: