Pasen en the UK - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Pasen en the UK - Reisverslag uit Liverpool, Verenigd Koninkrijk van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Pasen en the UK

Door: Luuk Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Luuk

12 April 2015 | Verenigd Koninkrijk, Liverpool

Hallo allemaal,

Een nieuwe week en een hoop dingen zijn gebeurd. Vorig weekend waren, zoals aangekondigd, mijn ouders, mijn broer en Nina op bezoek. In dat weekend hebben wij verschillende dingen gedaan, waaronder:
- Dublin Castle
- Guinness Storehouse
- Howth
- En vele mooie barretjes
Het weekend was uniek en fantastisch. Het was lang geleden dat ik iedereen had gezien en het was goed om elkaar weer te zien. Ook was het voor mij natuurlijk een gelegenheid om 'mijn' stad te laten zien. De stad waar ik inmiddels al een tijd verblijf en nog een paar weken zal zijn.

Maar ook een mooie stad als Dublin moet je af en toe verlaten... Off to England!

Op een vroege vroege donderdag ochtend verlieten Rik, Nadiem en ik naar Manchester. We hadden een overnachting in Liverpool geboekt en wilde in deze twee dagen zowel Manchester als Liverpool zien.

In Manchester aangekomen, begon onze korte trip. De stad is prachtig en heeft een andere uitstraling dan Dublin. De typische rode kleuren huizen zijn hier duidelijk te zien, in tegenstelling tot de meer grijze kleuren in Dublin. Ook waren de mensen anders gekleed dan in Dublin. De bevolking was netjes gekleed en zag er verzorgd uit, in tegenstelling tot Dublin af en toe.
In Manchester zelf hebben wij diverse dingen bezocht, waaronder:
- Museum of Modern Art
- Albert Square
- Town Hall
- En uiteraard Old Trafford, de thuishaven van Manchester United
Voor een aantal van deze bezienswaardigheden verwijs ik weer naar mijn foto's.

In de avond namen wij de bus naar Liverpool, aangezien deze afstand te reizen valt via bus. Toen wij uiteindelijk aankwamen in ons hotel, waren wij een goede 20 uur wakker en ging de lamp dus vrij snel uit.
De volgende dag werd de dag gestart met een traditioneel Engels ontbijt en besloten we de stad te bezoeken.

We begonnen de dag in Liverpool door een bezoek te brengen aan 'the Museum of Liverpool'. Een van de mooiere musea die ik in tijden heb gezien, zeker vanuit de ogen van een docent. Dit museum heeft zich namelijk dusdanig ingericht, dat het een ontzettende informatief museum is, maar waar absoluut gedacht wordt aan de jongeren leeftijden. Zo is er een tijdbalk gecreëerd waarin de geschiedenis van Liverpool geschetst wordt. Deze tijdbalk wordt ondersteund door muziek, beeld, film en zelfs geur! Dit alles met diverse vragen + antwoorden zorgden voor een overzichtelijk museum. Mocht ik later met een school de kans krijgen naar Liverpool te gaan, dan neem ik mijn klas absoluut hier mee naar toe!
Verder hebben wij in Liverpool de Anglican Cathedral bezocht en beklommen. Deze kathedraal, volgens henzelf de 6 grootste van Europa, gaf ons een prachtig uitzicht over de gehele stad en liet ons even genieten van de zon. Ook konden wij vanaf dit punt de stadiums van Liverpool en Everton zien. Door tijdnood konden wij helaas deze stadiums niet bezoeken, genoeg reden om nog eens terug te gaan naar Liverpool dus! Zeker omdat the Beatles Story, het museum over de Beatles, ook niet bezocht is...

Volgende week staat er ook veel op de planning:
- Een fieldtrip naar de Wicklow mountains
- Mijn eerste ervaring met paardenracen
- Een bezoek aan Noord - Ierland en Belfast

Daarom hoop ik volgende week jullie weer te vermaken met mijn blog,

Tot dan!

  • 13 April 2015 - 21:52

    Kees-Jan:

    Volgens mij geniet je van iedere minuut daar, of het op school, in de stad of bij het veldwerk is. Goed zo, vooral zo verder genieten. Volgende week een blog over het veldwerk? Ik ben benieuwd...
    Succes!
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Mijn naam is Luuk Nieuwenhuis, 20 jaren oud en student aan de HAN in Nijmegen. Daar volg ik de lerarenopleiding Geschiedenis, tweedegraads. In mijn derde jaar volg ik de minor Onderwijs in Internationaal Perspectief en ga met deze minor naar Dublin, Ierland.

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 7406

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Fáilte in Ireland

Landen bezocht: