Wicklow fieldtrip en paardenraces - Reisverslag uit Wicklow, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Wicklow fieldtrip en paardenraces - Reisverslag uit Wicklow, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Wicklow fieldtrip en paardenraces

Door: Luuk Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Luuk

16 April 2015 | Ierland, Wicklow

Hallo allemaal,

zoals beloofd, een korte update na de fieldtrip en de paardenraces.

De fieldtrip was afgelopen maandag in de vroege ochtend. We gingen met een bus naar de Wicklow Gaol, wat hetzelfde is als een jail.
Deze gevangenis, die haar deuren opende in 1702, is in een goede staat te bewonderen en heeft een grote historische waarde. In deze gevangenis hadden wij een gids tot onze beschikking die ons rondleidde maar ons ook de ruimte gaf dingen te lezen en te vragen.
In deze gevangenis werden namelijk veel Ierse verzet strijders gevangen gezet om vervolgens naar Australië gestuurd te worden.
Ook konden wij de cellen bezoeken. In deze cellen voelden wij ons al enigszins claustrofobisch met zijn 6-7'en, terwijl ze hier normaal gesproken met zijn 15'en opgesloten zaten.
Tot slot was er een cel ingericht met daarin de meldingen dat er meerdere malen paranormale energie getraceerd is in de gevangenis. Meerdere bezoekers / medewerkers hebben meldingen gedaan over niet -wereldse gebeurtenissen!

Vervolgens stond de Glendalough op de planning. Deze glaciale vallei heeft twee grote meren die omringt zijn door twee grote bergen. Deze bergen, 550 meter boven zeeniveau, hebben wij met een groep beklommen. De lange klim over rivieren en met grote keien was het absoluut waard aangezien het uitzicht indrukwekkend was en het mooie plaatjes gaf. Kijk daarom absoluut even naar de foto's die ik heb genomen vanaf de berg.

Verder ben ik gisteren naar de SPIN 1038 geweest, het evenement voor studenten, paarden races. Aangezien deze vorm van sport mij nul komma nul interesseert, had ik eerst wat informatie gevraagd aan wat Ieren. Moraal van het verhaal, de Ieren interesseert het ook niet zoveel, maar het geeft ze een reden om te wedden, niet naar school te gaan en te drinken. En geloof mij, aan al deze dingen voldeden de Ieren. Om mij heen zag ik mensen tientallen euro's inzetten op een willekeurig paard om vervolgens dit in rook te zien opgaan. Zelf heb ik, samen met Rik, ook een aantal keer gewed, maar zijn wij met een magere +9 euro naar huis gegaan. Helaas heeft deze 9 euro het einde van de avond niet gered, wij vonden dat we wel een biertje verdiend hadden na deze mooie dag.
Ook voor de paardenraces verwijs ik jullie graag naar wat foto's.

Morgen staat er ook iets moois op de planning aangezien ik dan naar Belfast ga. Hier zal ik ook zo snel mogelijk iets over (willen) vertellen, aangezien ik ontzettend benieuwd ben naar de stad, mede door de verhalen van Gijs Korenblik, mede geschiedenis student die daar studeert.

Tot snel!

  • 16 April 2015 - 19:10

    Annet Nieuwenhuis:

    Weer een ervaring rijker, Luuk! Je komt toch nog eens, geweldig leuk!
    x mam

  • 18 April 2015 - 12:58

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Je wordt een echte Ier volgens mij! Goed dat je zoveel typisch Ierse/Britse activiteiten onderneemt. Veel plezier de komende tijd,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Mijn naam is Luuk Nieuwenhuis, 20 jaren oud en student aan de HAN in Nijmegen. Daar volg ik de lerarenopleiding Geschiedenis, tweedegraads. In mijn derde jaar volg ik de minor Onderwijs in Internationaal Perspectief en ga met deze minor naar Dublin, Ierland.

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 7404

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Fáilte in Ireland

Landen bezocht: