Waterford - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Waterford - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Waterford

Door: Luuk Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 Februari 2015 | Ierland, Waterford

Dia duit gach duine, oftewel; Hallo allemaal!

Op de laatste dag van de maand januari zijn we met een groep van acht personen naar Waterford gegaan.

We vertrokken om 08:00 vanuit Dublin met de bus en kwamen, mede door wat motorproblemen, rond 10:30 aan in Waterford.

Waterford is de oudste stad van Ierland en heeft ontzettend veel geschiedenis om aan te bieden. Zo zijn we naar het Medieval Museum geweest, de Great Chapter Scroll gezien, uit het jaar 1215.

Verder hebben we de oudste nederzetting, the Viking Triangle, gezien en de daarbij horende stadsmuur.

Na een lange dag en busreis kwamen we weer aan in Dublin. Dit was de eerste echte excursie buiten Dublin en ik kan zeggen dat die zeker geslaagd was!

Dankjewel voor het lezen en bekijk ook zeker de foto's!

go dtí an chéad uair eile (Tot de volgende keer)

Luuk Nieuwenhuis

Luuk

Mijn naam is Luuk Nieuwenhuis, 20 jaren oud en student aan de HAN in Nijmegen. Daar volg ik de lerarenopleiding Geschiedenis, tweedegraads. In mijn derde jaar volg ik de minor Onderwijs in Internationaal Perspectief en ga met deze minor naar Dublin, Ierland.

Actief sinds 08 Jan. 2015