Hollandse glorie - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu Hollandse glorie - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Luuk Nieuwenhuis - WaarBenJij.nu

Hollandse glorie

Door: Luuk Nieuwenhuis

Blijf op de hoogte en volg Luuk

05 Maart 2015 | Ierland, Dublin

Hallo allemaal.
Zoals beloofd en gezegd weer een update over afgelopen week. Afgelopen donderdag heb ik een presentatie gegeven over Anne Frank en het Achterhuis, die avond was er een International Food Night en tot slot zijn we nog naar het Guinness Storehouse geweest.

Deze presentatie deed ik voor het vak Holocaust and Its Impact. Daarin bespreken we allerlei primaire bronnen, waarvan het Achterhuis er ook één van was. Elke week kiest iemand uit de klas een primaire bron om volledig te analyseren en te bespreken / presenteren voor de klas. Deze week was het dus mijn beurt met het Achterhuis.

Deze presentatie kon ik vrij eenvoudig houden, mede dankzij wat hulp van mijn ouders en broer voor het opsturen van een informatieboekje van het Anne Frank Huis. Het was voor mij een ontzettend leuke ervaring om over iets te praten waar de rest van de klas niks over weet. Ook was het boekje een goede toevoeging voor plaatjes en verdere informatie (ookal was het in het Nederlands).

Die avond was er een International Food Night. Elke internationale Erasmus student zou een traditioneel gerecht uit zijn / haar land bereiden en dit presenteren voor de rest. Om Nederland goed te vertegenwoordigen had ik besloten om een echte pan met Snert te maken, beter bekend als erwtensoep. Dit oer-Hollandse gerecht werd met veel waardering door iedereen opgepeuzeld. Andere internationale gerechten waren onder andere:

- Chocolade mousse (België)

- Sushi (Japan)

- Pierogi ruskie (Polen)

- Zagareliai (Litouwen)

- En nog vele andere heerlijke gerechten

Tot slot stond het bezoek aan de Guinness Storehouse nog op de planning. Hoewel we daar met een aantal geweest zijn, bewaar ik de daadwerkelijk update nog even. Dit komt mede door de drukte die er was op het moment dat wij daar waren. Hierdoor zijn veel foto's niet de moeite waard om te posten en zal ik (helaas....) nog een keer terug moeten gaan om een Guinness te proeven, te tappen en te genieten van het uitzicht.

Tot de volgende keer,
Luuk Nieuwenhuis, of zoals de Ieren het schrijven; Lúc Mac tSighigh

  • 05 Maart 2015 - 11:49

    Annet Nieuwenhuis:

    Hoi Luuk,
    Nou dat komt goed hoor, met het Guinness House! Eens kijken of ze daar met Pasen nog tijd voor ons hebben!! Groetjes en we skypen weer! x mam

  • 10 Maart 2015 - 20:08

    Helmien :

    Hey Luc Mac!,

    Geen eens zelf een mac, word je zelfs al zo genoemd!
    Leuk dat je het over Anne Frank hebt gehad.
    Er wordt op dit moment zelfs een Duitse film opgenomen over Anne Frank en daarin spreekt ze zelfs Duits. Hoe zou Anne dit hebben gevonden???!
    Hoe gaat het verder daar? Spreek je al verbasterd Nederlands Iers?
    Heel veel succes daar!

    Groetjes van Helmien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Mijn naam is Luuk Nieuwenhuis, 20 jaren oud en student aan de HAN in Nijmegen. Daar volg ik de lerarenopleiding Geschiedenis, tweedegraads. In mijn derde jaar volg ik de minor Onderwijs in Internationaal Perspectief en ga met deze minor naar Dublin, Ierland.

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 7398

Voorgaande reizen:

10 Januari 2015 - 01 Mei 2015

Fáilte in Ireland

Landen bezocht: